Да преборим пролетната умора!

Споделете с приятели!

Пролетта е тук, слънцето все по–често се показва и ни привлича да прекарваме повече време навън. Имаме ли сили обаче да отделим време и за разходка на въздух, след дългия работен ден и някъде между всички останали задължения – семейни, домакински и тн.

Ако все по–често се чувствате уморени, разконцентрирани, недоспали … вероятно ви е налегнала пролетната умора. Може и да се изненадате, но много хора страдат от това състояние. Тя се дължи на смяната на сезоните и необходимостта организмът да се приспособи към промяната. Имайте предвид, че ако сте боледували често или сериозно през зимния сезон, то имунитета е отслабнал и това допълнително затруднява адаптацията. Липсата на свежи храни през зимата също е довело до по-ниски нива на основните витамини – А, С и Е, както и на желязо, селен и цинк. Това от своя страна отслабва устойчивостта на организма. Да се справим с техния дефицит е едно от първите неща, с които да се заемем през пролетта.

Ще се опитаме да дадем още няколко насоки, за да преборите неприятните ефекти на пролетната умора и да се радвате на слънцето и все по-хубавото време, което всички чакаме с нетърпение.

На първо място е водата – през който и да е сезон, ние се нуждаем от вода – поне 1,5 до 2 литра на ден. Тя стимулира правилното функциониране на метаболичните процеси в тялото, подпомага хидратацията на кожата и изхвърлянето на токсините от организма.

Вмъкваме тук една идейка – купете си нова бутилка за вода – нещо цветно, с настроение – може пък да ви подтикне да не забравяте да пиете вода. Ще откриете разнообразие от цветове и модели в нашите обекти, не пропускайте да ги разгледате следващия път, когато пазарувате.

Обърнете внимание и на храните, които приемате – заложете на сезонните продукти, най-вече на зелените храни.

Магданозът е ароматна и много полезна съставка, която можем да добавим към много ястия. Той е богат хранителен източник на витамините А, В, С, К, Е, на минерали като желязо, магнезий, калий, калций, фосфор, натрий и цинк, на антиоксидантите лутеин и зеаксантин.

Лападът е чудесен за пролетното ни меню, той съдържа големи количества от витамините А, В1, В2, В3, В6, В9, К, Е и С, както и желязо, калций, калий, фосфор и натрий.

Зелената салатка е идеална за този сезон, който и вид да изберете, ще получите нискокалорична, вкусна, свежа и богата на фибри и витамини храна.

Копривата е съкровищница от витамини и минерали. Тя е богата на белтъчини, антиоксиданти, каротин и различни минерали – калий, калций, магнезий, желязо. Повдига общия тонус и имунитета.

Наблегнете на зелените храни в менюто си, за да набавите необходимото количество желязо, което е изключително важно за производството на енергия.

Овесените ядки са известни със славата си на здравословна закуска, но в същото време те са и чудесна храна за справяне с пролетната умора, защото ни зареждат с енергия от сутринта.

Добре е да избирате храни, които да повишават настроението ви, това са съдържащи селен, триптофан и фолиева киселина храни – банан, боровинки, ягоди, моркови, бобови и пълнозърнести храни, те спомагат за образуването на хормона на щастието – серотонин.

Разбира се, да не забравяме рибата, месото, яйцата и черния дроб – които ни помагат да набавим така търсеното желязо.

А ако не сте любители на месото и месните продукти, наблегнете на суровите ядки и кълновете, които са идеални добавки към различни ястия. Разбира се най-добре е да ги приемате сурови, така че препоръчваме да ги добавяте към салатите.

В сезона сме на богатото разнообразие на свежи храни – експериментирайте, разнообразете менюто и се радвайте на слънцето и живота!

Вашият коментар